السبت، 19 أبريل 2014

«منصور» لباسم يوسف: لساني طويل.. وأنا مش شيخ الأزهر



10)
 
قال مرتضى منصور، المرشح الرئاسي المحتمل، موجهًا حديثه للإعلامي باسم يوسف، مقدم برنامج «البرنامج»: «بتقول عليا لساني طويل هوة أنا قولتلك أنا شيخ الأزهر ولا البابا تواضروس»، بينما رد باسم «تعجبني وأنت بتسمع كلامي.. يالا قدامك جردل شتايم».
وأضاف «مرتضى منصور»، في مؤتمر صحفي، السبت، أعلن خلاله انسحابه من سباق الرئاسة: «بتقول عليا لساني طويل هوة أنا قولتلك أنا شيخ الأزهر ولا البابا تواضروس.. أنا لساني طويل على الفاسدين والخاينين، لما بلاقي خاين بتعامل معاه بحذائي».
وتابع:« «عملت له إيه أمانى الخياط وأحمد موسى وإبراهيم عيسى ولميس الحديدي وعمرو أديب، كل من يحاول الدفاع عن جيش بلده يحاول إهانته وهيئة الاستثمار نايمة في العسل، مش عارف الوليد بن طلال بيعملهم إيه.. إزاى سيابين باكبورتات بتضرب وبتهين جيش مصر».
وطالب مرتضى منصور القضاء العسكري بالتحقيق في البلاغات المقدمة ضد باسم يوسف.
وفي المقابل، رد باسم يوسف على تصريحات «منصور» في المؤتمر الصحفي، قائلا في حسابه على «تويتر»: «تعجبني وأنت بتسمع كلامي. ياللا قدامك سبع قنوات وعشر مداخلات وجردل شتايم.. ماشي ع تعليماتنا صح.. سنة مع نفسك وإحنا حنتفرج عليك».
وسخر باسم من قرار مرتضى منصور بالانسحاب من سباق الرئاسة، متهكمًا: «انسحاب؟ هو البرنامج بيوجع قوي كده؟)».
كان باسم يوسف خصص فقرة للسخرية من ترشح م

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق